succes la cursuri!



Cum mă înscriu ...

Cum particip la cursuri...

Prezentare
Prezentare serviciu

 

 

Analiză comparativă
Oportunităţi
Avantaje şi beneficii
Cum se învaţă
Programe moderne
Cum se învaţă
Cine se înscrie
Ce se plăteşte
Activităţi la cursuri
Cursuri online
Seminar online
Consiliere cursuri
Proiecte online
Testare online
Media Center
Apariţii în presă
Comunicate de presă
Resurse presă
Statistici activitate
Testimoniale
Ofertă publicitate



Transilvania Expres, nr. 3835, Braşov

Activitatile la cursuri sunt bazate pe practică, sunt mult mai uşor de parcurs şi asimilat şi au ata-şate aplicaţii practice, analize şi simulări de caz, speţe, documentări online şi discuţii libere, care au un rol important in fixarea cunoştinţelor”, a menţionat Cristi Lucan, Director Educaţional, AcademiadeAfaceri.ro



Citeşte în continuare...



Demo Curs PR - Relatii Publice si Comunicare
Rating curs:   Asistent curs: Loredana Pascal
Calitate curs: conform rating   Data limita inscriere:20 Noiembrie 2024
Pret curs:520 lei   Durată curs: 10 module / 12 săptămâni
     



Vă prezentăîn continuare un fragment de aproximativ 10-20 % din conţinutul:
Lecţia 5 - Specialistul în relaţii publice

...


Ideal ar fi ca specialistul în relaţii publice să aibă mereu totul pregătit, organizat, să ştie până în cel mai mic detaliu planul după care ar trebui să se desfăşoare un eveniment sau o acţiune. Numai că neprevăzutul apare inevitabil, iar în astfel de situaţii specialistul trebuie să dea dovadă de tact, să gândească rapid, să acţioneze pe baza datelor oferite cât se poate de rapid şi de bine în beneficiul companiei. Să găsească soluţii menite a rezolva situaţii care par de nerezolvat. Si să lucreze bine în echipă - indiferent de poziţia ocupată în cadrul companiei sau agenţiei pe care o reprezintă.

Un bun specialist în relaţii publice recunoaşte când nu stie ceva. Se pot oferi răspunsuri diplomate de tipul: Nu deţin această informaţie, însă am să mă documentez asupra aspectului şi revin în cel mai scurt timp posibil cu detaliile. Un răspuns de genul: "Nu comentez!" aduce mult mai multe dezavantaje companiei decât recunoaşterea sinceră a faptului că nu se ştie precis ceva. Fireste însă, raspunsului diplomat trebuie să îi urmeze o clarificare - aducerea la cunoştinţa celui ce a întrebat a unor informaţii care să facă lumină asupra aspectului pus în discuţie.

Specialistul în relaţii publice trebuie să fie obiectiv şi să dea dovadă de rezistenţă în condiţii de stres. Trebuie să pună accent pe cercetare şi să aibă o relaţie foarte bună cu reprezentanţii mass-media şi cu partenerii, furnizorii, clienţii s.a.m.d. companiei (în funcţie de tipicul acesteia).

Este de dorit să aibă cunostinţe numeroase din cele mai variate domenii, să fie diplomat şi să dea mereu dovadă de bun simţ. PR-istul trebuie să fie mana dreaptă a directorului general/presedintelui organizaţiei şi să aibă acces la deciziile luate în companie şi la stabilirea obiectivelor generale. Toleranţa - nu încăpăţânarea, aroganţşi convingerea că părerile lui sunt singurele corecte - trebuie să se numere printre calităţile sale, la fel ca şi stabilitatea, dorinţa de perfecţionare profesională permanentă şi deschiderea intelectuală.

Fireste, acesta este un portret general al specialistului în relaţii publice. Si, din păcate, nu există mulţi care să îndeplinească toate condiţiile. Date fiind acestea, se va ajunge la specializarea lor pe anumite segmente - unei persoane i se va recomanda să realizeze confirmări telefonice pentru participarea la diverse evenimente, alteia i se va permite să gestioneze conturi, altii vor fi cei care se vor ocupa de relaţia cu clienţii şi alţii de materialele scrise şi tot asa.

Limitările din punctul de vedere al calităţilor şi abilităţilor se vor observa însă în timp şîn titulaturile posturilor ocupate şîn deschiderea funcţiilor acordate. Este de dorit să aibă cât mai multe dintre aceste însuşiri, însă dacă este - spre exemplu - mai timid sau bâlbâit - nu inseamnă că norocul nu-i poate surâde - se găsesc mereu posturi potrivite pentru o astfel de persoană, care comunică însă foarte bine pe Internet - în scris - email şi nu numai, care poate fi un excelent realizator de materiale atât de necesare în PR sau care poate avea o imaginaţie din care multe idei pot fi extrase şi, aplicate, să aducă beneficii companiei.

Profesionistul în relaţii publice trebuie să fie şi creativ, să răstoarne paradigme, moduri de a gândi. El trebuie să fie capabil să găsească asocierea potrivită la momentul oportun. De pildăîntr-o epocă în care totul trebuie să fie mare, grandios, în anii '60 cineva vine cu ideea "Small is beautiful" pentru micutul Beetle de la Volkswagen. Pepsi sponsorizează concerte, iar multe companii se axează pe evenimente şi campanii sociale.

...


5.2.1. Entry level - PR office assistant sau PR assistant
Toţîncepem de undeva. Un post de entry level într-o agenţie sau companie va implica realizarea de baze de date (jurnalisti, invitaţi pentru evenimente etc.), a confirmărilor pentru participarea la diversele evenimente organizate (liste intregi in care dacă nu eşti organizat te poţi pierde, iar dacă nu notezi statusul după fiecare răspuns rişti să faci gafe ulterior) şi chiar primirea oaspeţilor agenţiei/companiei.

Vor trebui realizate draft-uri (propuneri care sunt ulterior supuse atenţiei superiorilor pentru validare) de materiale de presă şi va fi nevoie să fie făcute liste cu întrebări posibile pentru conferinţele de presă ale clienţilor. Nimic nu trebuie luat în derâdere pentru că fiecare lucru realizat este un pas spre desăvârşirea ca un bun profesionist.

...


5.2.2. PR Manager
După acumularea unui anumit grad de experienţă, se ajunge la interacţiunea directă cu clienţii, este adevărat că de cele mai multe ori însoţit fiind de o persoană cu un grad superior sau cu mai multă experienţă în acest post. Acum revista presei este prelucratăşi atenţia este îndreptată asupra posibilităţilor de oferire de informaţie suplimentară şi de creare de strategii pentru clienţi.

Răspunderea acestui post este şi ea mai ridicată - având în vedere că o replică dată aiurea, o acţiune întreprinsă fară a gândi înainte poate aduce prejudicii sau chiar pierderea unor clienţi. Tot ceea ce este primit de la subalterni trebuie verificat, partea de cercetare ocupând un loc important tocmai pentru a permite stabilirea unor direcţii menite a veni îîntâmpinarea obiectivelor.


platile sunt preluate de PayTrust prin site-ul www.e-facturi.ro si sunt procesate de Centrul de Procesare ROMCARD


 




   
Acasa | Cursuri | Diplome | Burse | FAQ | Noutati | Contact | Termeni de utilizare

Copyright © Business and Communication Research Center
Toate drepturile rezervate.